Robert Waschka je učitelem historických bojových umění v Domě rytířských ctností s 45letou zkušeností v bojových uměních. K tomu se považuje za vášnivého čtenáře žánrovky, málokteré scifi nebo fantasy mu unikne. Pln lásky k RPG byl jedním z prvních hráčů DRD.0, vydaného ještě v garážové formě, mimo jiné je také designerem bojového systému ve videohře Kingdom Come: Deliverance. Na Hlídconu se můžete těšit na jeho přednášku o bojích v RPG systémech.
V přednášce probereme nejčastější technologie boje chladnou i palnou zbraní z pohledu blízkého boje a… především jejich barvitého a přitom jednoduchého popisu. Ukážeme si na příkladech, jak lze pomocí pár vět a jednoho či dvou atmosférických „tajemných“ termínů vytvořit spoluhráčům orgii drsného boje boje. Navazujeme na společný projekt se Sirienem „Bojové popisy v RPG“.
Lektor praktického a kreativního využití umělé inteligence v osobním i pracovním životě, tvůrce AI videí.
Ondřej patří mezi nejznámější české kreativní tvůrce, kteří při své tvorbě používají nástroje umělé inteligence. Jeho nejnovější tvorbu viděly stovky tisíc lidí a psaly o něm desítky českých i cizojazyčných zpravodajských serverů v čele s CNN Prima News.
Vedle kreativní tvorby aktivně školí využití umělé inteligence v osobním i profesním životě se zaměřením na praktické využití a kreativitu. Pravidelně lektoruje žáky i pedagogy ve školách po celé ČR a pomáhá tak zvyšovat jejich AI gramotnost. Ta je klíčová pro současný i budoucí úspěch a dobrou pozici na pracovním trhu.
Díky svému studiu na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity v Brně má Ondřej hluboké technické vzdělání, o které může své přednášky a školení opírat. Po studiu informatiky pracoval 10 let v přední technologické firmě Avast, kde se stal klíčovým člověkem pro správu a řízení prodejní platformy. Od minulého roku se již naplno věnuje školení o umělé inteligenci a tvorbě AI videí.
Vzhledem k rychle se měnícímu světu AI nástrojů a technologií je nutné se neustále vzdělávat. Ondřej drží prst na tepu doby a nové nástroje testuje a zkoumá do hloubky vždy mezi prvními uživateli. Díky jeho zapojení do testovacích fází byl mimo jiné pozván do New Yorku na slavnostní představení nového nástroje pro tvorbu audiovizuálního obsahu.
Díky svým profesním zkušenostem, širokému znalostnímu záběru, kreativní a herecké praxe jsou Ondřejova školení poutavá, ucelená a plná hodnotných informací a účastníci odchází s množstvím inspirace pro praktické využití AI nástrojů.
Zajímavostí je, že Ondřej je také autorem dnes již kultovní dabované parodie Pár Pařmenů.
Díky AI nástrojům nyní může každý vytvářet poutavé obrázky, hudbu i videa s minimem zkušeností. Tyto nástroje otevírají zcela nové možnosti pro realizaci vlastních nápadů a pomáhají ušetřit čas při tvorbě kreativního obsahu.
V průběhu přednášky budou představeny ty nejzásadnější nástroje pro kreativní tvorbu, které vám pomohou realizovat své myšlenky a nápady. Ke každému nástroji se dozvíte spoustu tipů a triků, jak je využít naplno a dosáhnout výsledků přesně podle vašich představ.
V průběhu přednášky budete svědky vzniku krátkého videa kompletně vygenerovaného pomocí nástrojů umělé inteligence, včetně voice-overů a hudby. Budete mít jedinečnou možnost koukat autorovi pod ruce a vidět přesné postupy, jak naplno využít nástroje umělé inteligence v kreativní tvorbě.
Cosplayerka, fotografka, redaktorka Syfymagu, leader sociálních sítí Dračí Hlídky a vypravěčka on-linové skupiny dračáku Hadří Hlídka. Ve volných chvílích ráda vyráží za dobrodružstvím do přírody se svým věrným chlupatým psím společníkem.
Hrajete Dračí Hlídku a přemýšleli jste o tom, že své hraní vypustíte do světa? To je skvělá zpráva! Veřejné hraní může být opravdu zábava!
Ale… zatím si netroufáte?
Nevíte, co vše to vlastně může obnášet?
Jakou zvolit platformu, techniku?
A co spoluhráči, půjdou do toho?
O své zkušenosti s veřejným hraním a s jeho výhodami a nevýhodami se s vámi podělí vypravěčka on-line skupiny Hadří Hlídka. Petra Allerlei má letité zkušenosti s hraním dračáku off-line i on-line a poradí vám, jak si veřejné hraní co nejvíce užít a na co si při něm dát pozor. A pssst, možná se zastaví i ostatní členové Hadří Hlídky!
Nejlépe by mě představilo mé pětileté já: „Maminko, já umím takhle hezky zpívat po tobě, viď?“ „Ano“, odpověděla mi tenkrát hrdě. „Takže chytrý jsem určitě po tatínkovi.“ Pro vysvětlení, jsem vystudovaný data analytik (tatínek), ale vždycky jsem tíhl i k uměleckým směrům, ať už v podobě zpěvu nebo hraní na nástroje (maminka). No a po uvědomění, že vyprávění příběhů abudování světů oba principy spojuje, se mi psaní stalo životní vášní. Toužím napříč mnoha sériemi i knižními jednohubkami popsat rozsáhlý svět, takže mě v budoucnu čeká nejedna výzva i kreativní krize a následná zlepšení, kterých můžete být součástí. Mimo jiné jsem členem skupiny Strangers&Dragons, která se věnuje hraní „dungeon and dragons“ tedy her na hrdiny, v nichž příběhy ožívají, o čemž se můžete přesvědčit na našem youtubovém kanále.
Vážně i nevážně pohovoříme s našimi hosty o tom, jak přemýšlí u psaní knih. Na co zajímavého narazili, či s jakými potíži se museli při tvorbě poprat. Na našich horkých křeslech letos potkáte Vojtěcha Záleského (Ďáblovo zlato), Filipa Kalčáka (Noc pro chrliče), Michala Sirotka (Znamení padlých) a vyzpovídáme i Vojtu “Artemiana” Hlavenku o jeho nové knize.
Yetti, aka Ostravský drak je jméno, které zapálení fanoušci online hraní Dračáku nejspíš už zaslechli ve spojení s projektem Strangers and Dragons. Ne každý už ale ví, že na YouTube se snažil vydávat videa už dávno před Strangery a po jejich ukončení pokračuje dál ve vlastním projektu.
Host nemá žádné události.
Když jsme se před pěti lety sešli jako parta nadšenců do fantasy, slétli se ze všech koutů ČR, aniž bychom se do té doby znali, ani vzdáleně jsme nepředpokládali, že ještě v roce 2024 budeme psát vlastní medailonky. Naším cílem bývalo otevřít youtube nahrávaným dračákům a připomenout lidem, že představivost je klíčem k zábavě stejně jako počítačové hry nebo seriály. Od té doby jsme ušli dlouhou cestu, vytvořili několik DH kampaní a fantasy skečů, vydali jsme knihu, nazpívali pár písniček a zapojili se do rozšiřování české komunity. Přestože se nám sen splnil a my viděli vznik mnoha nových online i offline družin, stále tvoříme, protože jsme se z neznámých hrdinů stali přáteli, co spolu rádi sedají ke kamerám… … jo a po cestě jsme nabrali Skamana.
Host nemá žádné události.
Samotný otec a zakladatel Dračí Hlídky. Ten kdo proměnil svůj sen v jednu z nejhranějších stolních RPG u nás!
Host nemá žádné události.
Kroniky Atlasu jsou tvůrčí projekt, v jehož centru se tyčí cech vypravěčů a přidružených kreativních řemesel. Jeho členům se dostává možnosti sdílet zápal pro tvorbu, skrze niž dosahují porozumění sobě samotným i okolnímu světu. Toto poznání následně vede jejich ruce ku konání společného díla – fantaskní mozaiky univerza Atlasu.
S vizí zapojení se do nezastavitelné vlny novodobé renesance se zabýváme inovacemi v oblasti umění, filosofie a interaktivních médií. Pomocí těchto nástrojů produkujeme originální zážitky s jedinečným puncem Atlasu, které mohou nabývat mnoha různých podob.
Host nemá žádné události.
Členka Svobyho dračáku, nadšená hráčka roleplayových her, cosplayerka, kreslířka map, tvůrkyně páru mapek v pravidlech PJ Dračí Hlídky a přílišná detailistka, co nadšeně působí noční můry svým hráčům.
V Civilním životě knihovnice a milovnice fantastiky.
Jste PJ a přijde vám, že svět, který pro hráče tvoříte jsou jen kulisy. Souboje působí málo drsně a Npc jsou jen roboti bez života vázání na lokaci? Chcete to změnit, ale příprava toho obrovského kolosu Vás stojí neuvěřitelné množství času a neuvěřitelné množství vlasů?
Naše oživení světa Vám pomůže nezbláznit se z přípravy a zaručí, že si hru budete více užívat.
Jsi nadšenec do map (nebo PJ) a hledáš nový způsob, jak rozšířit své kreslířské dovednosti? Provedu vás kouzlem kreslení, kde se naučíte, jak oživit své mapy do 3d rozměru. Zaměříme se především na celkové mapy a různé detaily, které do nich můžete použít. Workshop je určený pro každého, kdo miluje (nebo potřebuje) mapy a chce se naučit něco nového.
Jako malý jsem vyrůstal se staršími bratry, kteří v mém dětském věku už měli jiné zájmy, a tak jsem byl nucen hrát si sám, a to mě přivedlo k vytváření světů, příběhů a dobrodružství. Takže se dá říct, že se hrám na hrdiny věnuji už od malinka.
A proto jsem v roce 2020 založil Svobyho Dračák, kde jsem chtěl spojovat lidi a zároveň ukázat svou kreativitu v RPG hrách.
Jste PJ a přijde vám, že svět, který pro hráče tvoříte jsou jen kulisy. Souboje působí málo drsně a Npc jsou jen roboti bez života vázání na lokaci? Chcete to změnit, ale příprava toho obrovského kolosu Vás stojí neuvěřitelné množství času a neuvěřitelné množství vlasů?
Naše oživení světa Vám pomůže nezbláznit se z přípravy a zaručí, že si hru budete více užívat.
Petr Eismann, vášnivý historik již od mládí, svůj život zasvětil studiu minulosti. Absolvoval archeologii a několik let se v tomto oboru také aktivně angažoval. S láskou k historii, fantasy a sci-fi se zapojil do historického šermu a objevil svou vášeň i v Dračí Hlídce.
Svým talentem pro tvorbu příběhů a víc než 20letou zkušeností ve světě Dračího doupěte a Dračí Hlídky se stal tvůrcem mnoha příběhů. Jeden z těchto příběhů se stal předlohou pro jeho knihu Družina Horských šelem. Navíc je autorem mnoha částí pravidel Dračí Hlídky a momentálně aktivně pracuje na novém dodatku Rasy stínu a chaosu.
Na Hlídconu s vámi dopodrobna probere válečnické triky s praktickými ukázkami. Nenechte si ujít ani jeho názornou ukázku boje s řemdihem či dalšími studenými zbraněmi.
Každý válečník ovládá celou řadu bojových triků. Jejich správným použitím může zvrátit zdánlivě prohraný střet. V pravidlech je každý z triků dobře popsaný, což nám umožňuje si ho vyzkoušet, samozřejmě s tupými zbraněmi. Během přednášky budou předvedeny vybrané válečnické triky a v případě zájmu si je bude možno i vyzkoušet. Jako bonus pak budou rozebrány mýty a legendy o boji s řemdihem, k čemuž nebude chybět několik názorných ukázek.
Má cesta k tabletop RPG hrám vedla přes knihy, protože už dětství jsem knihomolem, co má rád pěkné příběhy. Netrvalo dlouho a s naší bandou jsme začali dělat své příběhy a to ještě podle dračákových pravidel verze 1.6, díky kterým jsme si užili stovky hodit dobrodružství.
Když pak v ruce 2020 vyšly pravidla dračí hlídky, tak jsem se rozhodl přiložit ruku k dílu a pomoci tak, jak bude třeba. Prve jsem začal pracovat na Rozšířeném soubojovém systému a poté jsem plynule přešel na monstra. Chopil jsem se koordinování projektu Knihy monster, který se nakonec povedlo úspěšně dotáhnout a nyní pracuji na pravidlech pro začátečníky verze 1.2.
Máte se na co těšit bando.
Naostřete si brka a nerozlejte si inkousty!
Čeká nás již třetí workshop zaměřený na tvorbu vlastních nestvůr. Pokud vás zajímá, jak své družině přichystat unikátní nestvůrku, která jí dá řádně zabrat, ale zase ji nepotopí, tak určitě doražte. Společně totiž jednu vymyslíme a se vším všudy vytvoříme. O jakou se bude jednat, to bude jen na vás.
Z workshopu tedy odejdete s novou bestií, kterou můžete zařadit do svého repertoáru. A hlavně se naučíte tvořit své vlastní.
Vojtěch Záleský miluje tvůrčí psaní a fascinuje ho psaní příběhů. Když se nevěnuje rukopisům jiných autorů, do úmoru pracuje na těch svých. Zálibu našel v thrilleru a fantasy (zjistil, že se tyto žánry dají krásně zkombinovat v noir fantasy) a do děje se vždy ponoří poslechem melodického death metalu. Za svůj první román Ďáblovo zlato (2020, MOBA), který napsal společně s Lukášem Štěrovským, získal zvláštní cenu poroty České asociace autorů detektivní literatury. Jeho oblíbení spisovatelé jsou Daphne du Maurier, Maj Sjöwallová a Per Wahlöö. Žije v Pardubicích se svou ženou, psem a tisíci knihami, které není kam dát.
Vážně i nevážně pohovoříme s našimi hosty o tom, jak přemýšlí u psaní knih. Na co zajímavého narazili, či s jakými potíži se museli při tvorbě poprat. Na našich horkých křeslech letos potkáte Vojtěcha Záleského (Ďáblovo zlato), Filipa Kalčáka (Noc pro chrliče), Michala Sirotka (Znamení padlých) a vyzpovídáme i Vojtu “Artemiana” Hlavenku o jeho nové knize.
Filip Kalčák – tvůrce diverzifikovaný na tři strany slova. V psaní, hudbě a humoru. Jeho tvůrčí kaskáda započala touhou napsat román. Sen se po letech práce zhmotnil ve fantasy románu Noc pro chrliče. Filip vystudoval žurnalistiku a jako redaktor i moderátor působí v předních tuzemských médiích. Pod přezdívkou EFKEJ se věnuje muzice a v rámci projektu PrehiStories zase sytí svou bavicí složku osobnosti. Rád si přečte Jméno větru i Jméno růže. Nemá rád stereotyp a hlívu ústřičnou. Více o autorovi na webu www.efkej.cz.
Vážně i nevážně pohovoříme s našimi hosty o tom, jak přemýšlí u psaní knih. Na co zajímavého narazili, či s jakými potíži se museli při tvorbě poprat. Na našich horkých křeslech letos potkáte Vojtěcha Záleského (Ďáblovo zlato), Filipa Kalčáka (Noc pro chrliče), Michala Sirotka (Znamení padlých) a vyzpovídáme i Vojtu “Artemiana” Hlavenku o jeho nové knize.
Martin Bečan je spisovatel, novinář a spoluautor podcastového seriálu Díra. Napsal Hvězdopravce, Kaziměsty, několik povídek prapodivných žánrů a nepřeberné množství reportáží, rozhovorů a novinových článků. Vystudoval žurnalistiku, aktuálně pracuje v public relations.
Fikční podcasty zažívají v zahraničí obrovský boom. Projekty The Magnus Archives, Hello from the Magic Tavern nebo Welcome to Night Vale si už stačily vysloužit kultovní status. V Česku najdeme například Díru – audioseriál typický svou hrou se slovy a českým jazykem, absurdním humorem i odkazy na tuzemský folklór. Spisovatelé a autoři podcastu Martin Bečan a Zašek na Hlídconu prozradí, jak se do takového audio vyprávění vlastně pustit, na co si dát při budování vlastního fikčního světa pozor a jak věrohodně zahrát postavy, které vždy nemusí být lidského původu.
Zašek je spisovatel, básník a dramatik, spoluautor podcastového seriálu Díra. Jeho prvotinou, vydanou v nakladatelství Petra Štengla, se staly Rozhněvané malé děti. Zaškova nejnovější kniha, Transmelancholie aneb Jak Franc Bašta k lásce přišel, vydaná u nakladatelství Pointa, v sobě spojuje současný svět se světem pohádek.
Fikční podcasty zažívají v zahraničí obrovský boom. Projekty The Magnus Archives, Hello from the Magic Tavern nebo Welcome to Night Vale si už stačily vysloužit kultovní status. V Česku najdeme například Díru – audioseriál typický svou hrou se slovy a českým jazykem, absurdním humorem i odkazy na tuzemský folklór. Spisovatelé a autoři podcastu Martin Bečan a Zašek na Hlídconu prozradí, jak se do takového audio vyprávění vlastně pustit, na co si dát při budování vlastního fikčního světa pozor a jak věrohodně zahrát postavy, které vždy nemusí být lidského původu.
Pochází z Prahy, vystudoval obor grafický design a pracuje jako reklamní grafik v mediálním domě. Ve volném čase se věnuje digitální ilustraci a tvůrčímu psaní. V obou případech tematicky preferuje fantastiku. Od roku 2010 začal obesílat domácí lit. soutěže (Cena Karla Čapka, Daidalos, Vidoucí...) s kratšími texty, z nichž se některé umístily na prvních příčkách. Debutoval hororovou povídkou Jen prach, která byla vydána v roce 2012 časopisem XB-1. Povídky vydal také v časopise Pevnost a ve sbírkách MLOK Jiřiny Vorlové. Vítězná novela Ceny Karla Čapka 2016, Nachové pustiny, vyšla v tištěném sborníku a v roce 2018 pod nakladatelstvím E-knihy jedou.
Vážně i nevážně pohovoříme s našimi hosty o tom, jak přemýšlí u psaní knih. Na co zajímavého narazili, či s jakými potíži se museli při tvorbě poprat. Na našich horkých křeslech letos potkáte Vojtěcha Záleského (Ďáblovo zlato), Filipa Kalčáka (Noc pro chrliče), Michala Sirotka (Znamení padlých) a vyzpovídáme i Vojtu “Artemiana” Hlavenku o jeho nové knize.
Autorka knihy Svatá Temnota: Zelené pláště.
Na svět se rodí nové Zlo. Může zničit celé Svaté království, nebude-li včas zastaveno.
Nebo je to jinak? Vždyť malé bezbranné dítě nepředstavuje pro nikoho vážné nebezpečí. Má jen smůlu, že je náhodou dcerou Temného vládce, nositele moci, před níž se třesou samotní Bohové. Kněží Řádu nehodlají ponechat nic náhodě a snaží se dopadnout
dědice Temnoty za každou cenu.
Dokáže dívenku její mladý opatrovník Astar ochránit před členy Řádu i jejím vlastním otcem? Ovládne umění magie dříve, než ho Temní rytíři polapí do svých sítí a přinutí stát se jedním z nich?
(Ne)tradiční hrdinská fantasy ze světa Bohů, mágů a sil všehomíra, o jejichž existenci si obyčejný smrtelník může nechat jenom zdát.
Vážně i nevážně pohovoříme s našimi hosty o tom, jak přemýšlí u psaní knih. Na co zajímavého narazili, či s jakými potíži se museli při tvorbě poprat. Na našich horkých křeslech letos potkáte Vojtěcha Záleského (Ďáblovo zlato), Filipa Kalčáka (Noc pro chrliče), Michala Sirotka (Znamení padlých) a vyzpovídáme i Vojtu “Artemiana” Hlavenku o jeho nové knize.
Nabízíme fanouškovskou tvorbu, zaměřenou převážně na hry, fantasy, seriály, anime, cosplaye a další. Tvoříme 3D tištěné figurky, příslušenství pro deskové hry a dračí doupě, háčkované potvůrky, placky, samolepky, klíčenky a mnoho dalšího. Rádi pro vás zařídíme také 3D tisk na přání.
Host nemá žádné události.
Internetový specializovaný eshop zaměřený na fantasy, scifi a komiksy. Nabízíme nejrůznější mangy v angličtině, kovové modely Metal Earth, knihy, audioknihy a deskové hry. jsme také hrdým partnerem Nakladatelství Planeta 9 a značky Kikimora Team. Můžete nás potkat na nejrůznějších conech v České Republice, např. Comic-Con, Festival Fantazie, Animefest, Pevnostcon... a samozřejmě i Hlídcon! Těšíme se na vás živě na akcích nebo na www.komarovo.cz! A nezapomeňte nás ledovat také na FB a Instagramu.
Host nemá žádné události.
Objevte na Najádě svět společenských her! Naleznete zde velký výběr sběratelských her - Magic the Gathering, Pokémon, Yu-Gi-Oh!, Digimon, Flesh and Blood a další. Nabízejí to nejlepší z deskových her a miniatur.
Host nemá žádné události.