Máme pro vás připraveno plno zajímavých přednášek spojených s Dračí Hlídkou a světem RPG. Naši hosté si pro vás připravili témata, které vás rozhodně zaujmou. Veškeré přednášky jsou dostupné pro návštěvníky s celofestivalovou vstupenkou, nicméně část jich jako ochutnávku programu nabízíme k dispozici i v komunitní části festivalu.
Díky AI nástrojům nyní může každý vytvářet poutavé obrázky, hudbu i videa s minimem zkušeností. Tyto nástroje otevírají zcela nové možnosti pro realizaci vlastních nápadů a pomáhají ušetřit čas při tvorbě kreativního obsahu.
V průběhu přednášky budou představeny ty nejzásadnější nástroje pro kreativní tvorbu, které vám pomohou realizovat své myšlenky a nápady. Ke každému nástroji se dozvíte spoustu tipů a triků, jak je využít naplno a dosáhnout výsledků přesně podle vašich představ.
Budete svědky vzniku krátkého videa kompletně vygenerovaného pomocí nástrojů umělé inteligence, včetně voice-overů a hudby. Budete mít jedinečnou možnost koukat autorovi pod ruce a vidět přesné postupy, jak naplno využít nástroje umělé inteligence v kreativní tvorbě.
Na co se můžete těšit?
Jste vypravěč a přijde vám, že svět, který pro hráče tvoříte, jsou jen kulisy? Souboje působí málo drsně a NPC jsou jen roboti bez života vázaní na lokaci? Chcete to změnit, ale příprava toho obrovského kolosu vás stojí neuvěřitelné množství času (a neuvěřitelné množství vlasů)?
Tato přednáška o oživení světa vám pomůže nezbláznit se z přípravy a zaručí, že si hru budete více užívat.
V přednášce probereme nejčastější technologie boje chladnou i palnou zbraní z pohledu blízkého boje a… především jejich barvitého a přitom jednoduchého popisu. Ukážeme si na příkladech, jak lze pomocí pár vět a jednoho či dvou atmosférických „tajemných“ termínů vytvořit spoluhráčům orgii drsného boje boje. Navazujeme na společný projekt se Sirienem „Bojové popisy v RPG“.
V druhé části si v praxi s bezpečnými, ač realistickými pomůckami si otestujeme techniky boje zblízka, které budeme popisovat a provádět a naopak. Podíváme se jak vypadá návaznost pohybů v popisu i reakce na dění na stole. Odtajníme cca desítku termínů vysokého i podlého šermu.
„…a hrozně se sekyrou napřáhnu, ale to je pro zmatení, ve skutečnosti ho v téhle vzdálenosti naperu kopem na břicho!“ řekl Barbar Hrom Bác.
„Když kryje, tak v poslední chvíli přetočím ostří kolem krytu a bodnu rapírem do žaludku!“ prohlásil mistr šermíř Salvatore von Picham.
Jednoduché, fungující, dramatické a zábavné! K účasti nic nepotřebujete, leda poznámkář."
Fikční podcasty zažívají v zahraničí obrovský boom. Projekty The Magnus Archives, Hello from the Magic Tavern nebo Welcome to Night Vale si už stačily vysloužit kultovní status. V Česku najdeme například Díru – audioseriál typický svou hrou se slovy a českým jazykem, absurdním humorem i odkazy na tuzemský folklór. Spisovatelé a autoři podcastu Martin Bečan a Zašek na Hlídconu prozradí, jak se do takového audio vyprávění vlastně pustit, na co si dát při budování vlastního fikčního světa pozor a jak věrohodně zahrát postavy, které vždy nemusí být lidského původu.
Hrajete Dračí Hlídku a přemýšleli jste o tom, že své hraní vypustíte do světa? To je skvělá zpráva! Veřejné hraní může být opravdu zábava.
Ale… zatím si netroufáte?
Nevíte, co vše to vlastně může obnášet?
Jakou zvolit platformu, techniku?
A co spoluhráči, půjdou do toho?
O své zkušenosti s veřejným hraním a s jeho výhodami a nevýhodami se s vámi podělí vypravěčka on-line skupiny Hadří Hlídka. Petra Allerlei má letité zkušenosti s hraním dračáku off-line i on-line a poradí vám, jak si veřejné hraní co nejvíce užít a na co si při něm dát pozor. A pssst, možná se zastaví i ostatní členové Hadří Hlídky!
Každý to známe. Mám nápad, mám touhu, mám asi i skupiny, která by chtěla hrát, ale celé to skončí paralýzou z toho, co všechno by bylo třeba připravit. Přijďte si popovídat o tom, čemu je dobré se věnovat a co naopak vyplyne z hraní a není třeba to řešit. Kde brát inspiraci, jak řešit choulostivé situace. Samozřejmě bude i prostor na vaše dotazy.
Už vás nebaví zmatky a frustrace z neorganizovaných poznámek v kampani? Naučte se efektivně organizovat poznámky a informace pro hru a prožijte hru naplno! Tato přednáška vám poskytne praktické tipy a triky pro vypravěče i hráče, od detailních poznámek o postavách a lokacích až po užitečné metody zaznamenávání herního průběhu a dějových zvratů. Součástí bude i interaktivní diskuze, která vám pomůže rozvinout váš herní potenciál. Tato přednáška nebude řešit tvorbu lokací, postav a podobně, nejedná se o tvorbu světů.
Vést oneshoty není jednoduchá disciplína. Času málo a na conech ještě navíc pro neznámé lidi. Co když mi to budou bojkotovat? Co když to nestihneme? Přednášející Mrkew vám předá rady, co mu fungovalo a co nefungovalo za 5 let vedení různých otevřených her a jezdění po conech. A prostor bude i na vaše otázky!
Jste fanoušky historie? Pokud vás baví sledovat dokumenty nebo číst romány odehrávající se v minulosti, proč neprožít i RPG ve vaší oblíbené historické době. Přijďte zjistit, jak získat všechna ta potřebná fakta o životě v dané éře. Co se třeba jedlo ve středověku a jaké oblečení se nosilo? A jak se orientovat v historii země, o které toho skoro nic nevíte?
Zde se dozvíte odpovědi na tyto otázky a mnohem víc!
Máte vášeň pro tvorbu vlastního videa, ale stále se vám nedaří dostat ho mezi lidi? Toužíte po tom, aby se vaše práce ocenila i finančně? Pak máme přednášku přesně pro vás!
Ať už tvoříte obsah ze světa Dračí Hlídky nebo máte své vlastní nápady, tahle přednáška vám může pomoci najít cestu k úspěchu. Yetti, známý také jako Ostravský drak, je jméno, které zapálení fanoušci online světa Dračáku jistě znají. Možná ne každý však ví, že na YouTube sdílel videa už dávno před projektem Strangers and Dragons a i po jejich ukončení pokračuje ve vlastní tvorbě.
Na této přednášce se s vámi podělí o všechny zkušenosti a tipy, které za ta léta nasbíral. Přijďte se inspirovat a naučit se, jak dostat svůj videoobsah tam, kam patří!
Jako když jsme byli malí, až na to, že tomu říkáme larp...
Larpy pravděpodobně většina z vás zná (a kdo ne, jedná se o živé ztvárnění rolí). Proto se přednášející Lex rozhodla tentokrát to pojmout z opačného hlediska a to rozebrat herní design a mechaniky oproti jiným stylům RPG. V čem se liší, proč jsou potřeba a jakou roli v tom všem hraje imerze? Dozvíte se i, proč to larpeři mají z hlediska ztvárnění rolí vlastně tak trochu nejlehčí.
Ahoj, já jsem Lex, deset let jsem vedla hru Alagaesia.cz a přišla jsem si s vámi popovídat o tom, jak v rámci své bakalářské a budoucí disertační práce zkoumám český unikát textových her (play-by-post). Co to je? Jak dlouho to tady je? Jak se to dělá, co je na tom tak super a proč je to světový unikát? A jak se to liší od dračáku (jestli vůbec)? Drobná sonda do jiného stylu hraní bez sociálních interakcí. A to se vyplatí, Horste.
Tvorba světa je nekonečně složitá a člověk se v ní snadno ztrácí. Z dlouhodobého hlediska i sebelepší světy kolabují pod přílišným bujením neudržitelné komplexity. Proto jsme strávili mnoho let tím, že jsme pilovali metody, jak se tomuto zdánlivě nevyhnutelnému kolapsu co nejlépe vyvarovat.
Přednáška bude obsahovat následující témata:
Zajímá vás, jak vybudovat majestátní hrad ve vašem fantasy světě? Pojďte se s námi ponořit do tajů hradní architektury a prozkoumat, co všechno mohou obsahovat nejen hradby, věže a vstupní brány. Na přednášce se dozvíte, jak může architektura ovlivňovat pravidla Dračí Hlídky a jak ji využít k vytvoření realistických a zábavných herních prostředí. Přednášející Tatamat vám představí také několik ukázek reálných i fantasy opevnění, které poslouží jako inspirace pro vaše vlastní hradní stavby. Přijďte se dozvědět vše, co potřebujete vědět o budování fantastických hradů nejen v Dračí Hlídce!
Máte ve družině tichého hráče a nevíte, jak ho rozmluvit? Dělají vám vaši dobrodruzi naschvály bořící sezení? Přijďte zjistit, jak se s tím vypořádat. O problémech při vedení her se s vámi pobaví Tichá Vlaštovka, která si mnohé situace zažila na vlastní kůži - ať už jako hráč a následně i v pozici vypravěče.
Hra má být zábava pro všechny, nejde nechat všechno na bedrech vypravěče. Na této přednášce si povíme důležité věci, ve kterých je dobré, aby na sobě hráči pracovali a pomáhali tak k lepšímu hernímu zážitku spoluhráčům i PJovi. Získáte nejenom obecný pohled na věc, ale také praktické rady, jak je zlepšit.
Herní svět Neviditelná kniha odstartoval v roce 2017 příručkou Neklidný Tauril, která je k mání i v sadě s pravidly Dračí Hlídky. Pak vyšlo několik dobrodružství, z nichž dvě - Tichý Baobab a Familiárova věž - mají oficiální verzi pro DH. Teď se dokončuje další příručka, kampaň Záhady Kalusu. Přijďte se dozvědět podrobnosti o tom, co se chystá a již brzy bude na eshopech.
Chtěli byste mít pro svou hru další schopnosti a předměty pro alchymistu od 6. úrovně? Přijďte se podívat na představení AA - alternativního alchymisty, nezávislého klonu pravidel pro pokročilé pro toto povolání a jeho specializace.
Můžete si z nich vzít schopnost či předmět, která vás zaujme, jednu specializaci nebo klidně celé povolání.
Během přenášky se dozvíte filozofii, s jakou byl AA sestaven, přímo od člena týmu Dračí Hlídky. Budete moci polistovat v pár výtiscích, které budou k nahlédnutí, a budete-li chtít, můžete si jej i v elektronické podobě odnést na flashdisku nebo v mobilu.
Každá kniha, každý systém prochází vývojem a jinak tomu není ani u Dračí Hlídky. Jsme si dobře vědomi některých nedostatků a chyb v našich pravidlech a proto jsme začala pracovat na nové verzi pravidel pro začátečníky. Přijďte si popovídat s vedoucím projektu o chytaných změnách, dozvědět se jak práce postupují a samozřejmě také navrhnout vaše změny, které byste rádi viděli. Budeme se těšit na vaše nápady.