Máme pro vás připraveno plno zajímavých přednášek spojených s Dračí Hlídkou a světem RPG. Naši hosté si pro vás připravili témata, které vás rozhodně zaujmou. Přednášky označené žlutou vlajkou RPG jsou dostupné pro návštěvníky s celofestivalovou vstupenkou. Přednášky označené fialovou vlajkou Komunita jsou k dispozici v komunitní části festivalu.
Máte dobrý nápad do hry, ale nevíte, jak ho využít, aby dával smysl? Zaseknete se u motivací NPC (nehráčských postav)? Nejste si jisti herní situací a raději byste věnovali čas přípravě jiné části hry, která vám přijde důležitější? Neměli jste dostatek času na přípravu, ale nechcete hru odkládat? V přednášce si ukážeme praktické tipy, jak využít umělou inteligenci k přípravě her tak, abyste ušetřili svou kapacitu i čas.
Jak často si říkáte, že byste chtěli být lepším rodičem? Že byste chtěli s dětmi trávit více kvalitního času, ale práce a povinnosti vám to nedovolí? Že vaše děti tráví příliš času u obrazovek a vy nevíte, jak je zaujmout?
Tato přednáška vám ukáže cestu, jak vybudovat silný a trvalý vztah s vašimi dětmi, i když máte omezený čas. Dozvíte se, jak proměnit běžné domácí povinnosti v dobrodružství, které vás s dětmi spojí. Objevíte, jak v nich probudit zaujetí fantasy světem k vytvoření společných zážitků a jak pomocí her na hrdiny a gamebooků prolomit komunikační bariéry.
Nejde o teoretické rady z příruček. Představím vám praktické techniky, které můžete začít používat ihned. Ukážu vám, jak najít společná témata s vašimi dětmi a jak je rozvíjet způsobem, který obohatí vás oba.
Přednáška vychází z reálných zkušeností táty, který musel sladit náročné pracovní vytížení s touhou být dobrým rodičem. Poznáte, že i krátký, ale kvalitně strávený čas může mít větší hodnotu než celé hodiny společné pasivní zábavy.
Odhalíme tři klíčové oblasti (přístavy) ve vztahu rodič-dítě a praktické způsoby jejich budování. Zjistíte, že být fantastickým tátou/mámou neznamená být dokonalý, ale být hlavně autentický a přítomný ve chvílích, které trávíte se svými dětmi.
Pro všechny rodiče, kteří chtějí být víc než jen postavou v pozadí života svých dětí. Pro ty, kteří touží zanechat v srdcích svých dětí nesmazatelnou stopu a vytvořit vztah, který přetrvá i bouřlivá období dospívání.
Rádi byste si pořídili kostým na svůj první larp nebo historickou akci, ale nevíte si rady se střihy, materiály nebo prodejci? Tato přednáška vás ubezpečí o tom, že vytvoření základního kostýmu opravdu není nic těžkého a zvládne to každý!
Mechanické zpracování zbrojí v Dračí Hlídce a dalších rozličných tabletop hrách zpravidla vychází z popkulturních mýtů a s realitou má občas jen málo společného. Kromě tipů na to jak je reprezentovat lépe si řekneme i jaké praktické detaily konstrukce a údržby můžete použít ve svém vyprávění.
Z jakého historického období nejčastěji čerpají české pohádky? Která pohádka je historicky nejpřesnější a která je naopak úplná slátanina? Společně se naučíme analyzovat historizující kostýmy a zhodnotíme, jaký postoj k nim české pohádky zaujímají.
Jak se vyznat v široké nabídce larpových zbraní? Jak si ji mohu vyrobit sám? Jak se české zbraně liší od těch “západních”? Jaká zbraň je nejvhodnější pro nováčky? To vše se dozvíte, a také budete mít možnost si larpové zbraně zblízka prohlédnout a vyzkoušet.
Čtete nebo koukáte rádi na horory? Bojíte se rádi? Chtěli byste podobný pocit zažít při hraní RPG nebo ho vyvolat u svých hráčů? Pokud je odpověď na jakoukoliv otázku ano, pak je tato přednáška právě pro vás.
Projdeme si krátce teorii hororové atmosféry, jaké pomůcky nám mohou práci usnadnit a úskalí, které vyprávění hororů skýtá.
Slovutný dobrodruhu, vážený vypravěči!
Slyšel jsi už někdy o Asterionu, českém světě pro RPG?
A víš, že už se v něm dá hrát i podle pravidel Dračí Hlídky?
Neváhej a přijď se podívat!
Dozvíš se...
...co to vlastně Asterion je.
...jak vypadá aplikace pravidel pro Dračí Hlídku a co všechno tam najdeš.
...co všechno se na Asterionu už udělalo a co se dál plánuje.
A pokud vydržíš až do konce, budeš si moci aplikaci pravidel odnést s sebou jako PDF.
Zajímá vás, jak si můžete vytvořit vlastní skladby pro své dračáky? Jak z takové hudby udělat videoklip? Chcete vědět, jak vznikalo album Aldenior LP? Zajímáte se o AI a možnosti, které nabízí v kombinaci s lidskou kreativitou?
O tom všem se budeme spolu bavit!
Povíme si, jaké programy lze k tvorbě použít, jak fungují a co všechno se s nimi dá dělat. Ukážeme si, co všechno obnáší cesta, na které dostanete nápad ze své hlavy, až do finální podoby skladby či hudebního klipu.
Od ohromných ještěrů hamižně bránících své poklady, po moudré nebeské hady, kteří obyčejným smrtelníkům dávají rady do života. Přijďte si poslechnout výklad draků z fantasy i skutečných kultur. Společně definujeme, co je “skutečný” drak, kde na něj můžeme narazit, jak draky odehrát v boji i mluvících interakcích a na závěr si dáme rychlý kvíz na téma "Je toto drak?".
Přijďte se seznámit s kreativním přístupem k tvorbě postavy v TTRPG, který umožní hlubší charakterový vývoj postavy a zvýší angažovanost hráčů a zážitek z hraní. Přednáška je vhodná pro začínající hráče a GM.
Cílem přednášky je najít nový pohled na vaši postavu, předmět či monstrum, se kterým se setkáváte ve vašich hrách, abychom udržovali naše světy živější. Nejde o vytváření nových věcí či různých domácích pravidel, ale o drobné estetické změny, které pomohou dotvořit atmosféru. Váš nekromant tak například může mít klasické kouzlo světlo, ale z jeho rukou se bude linout zelená záře, která bude zvýrazňovat stíny. Klerik bohyně přírody místo “léčivých rukou”, sešle dotek přírody a ke zraněnému se budou natahovat okolní rostliny, které jej uzdraví.
Měl mít Gortash romanci? Proč je Isobel nejhorší NPC? Lze zachránit Mintharu, i když miláček Dammon neumře? Proč nezabíjet Strange Ox? Co je nejhorší odměnou za quest? A kdo je sakra Beorn Wunterbrood? To a mnohem víc probereme při uctění The Absolute. Tak poslechněte volání… Authority!
Preskúmajme spolu rôzne druhy prastarých postáv, ich vnímanie (takmer) nekonečného života a to, ako na ne reaguje okolie. Aké výzvy nesmrtelnosť a dlhovekosť přináša? Akú úlohu môže zohrávať pri výstavbe sveta a budovaní príbehu?
Přednáška proběhne ve slovenském jazyce.
Ponořte se s námi do víru středověkého života! Zapomeňte na zažité mýty a poznejte skutečnou tvář každodennosti našich předků. Přednáška se zaměří na běžný život normálního člověka žijícího ve středověku, přičemž si řekneme spousty zajímavých detailů a vyvrátíme zažité fámy. Odnesete si cenné informace pro hraní svých RPG her, ale i pro hlubší pochopení historie. Přijďte se přesvědčit, že středověk nebyl jen temným obdobím, ale pestrou mozaikou lidských osudů.
Hráči – chtěli byste být více proaktivní družinou a určovat běh příběhu skrze své motivace a úkoly? PJové – máte někdy pocit, že je veškerá práce jenom na vás a rádi byste trochu té zodpovědnosti přenesli na své hráče, aniž by to zbořilo koncept hry? Družiny – chcete prostě jenom nasát inspiraci? Tato přednáška je pro všechny, nováčky i pokročilé, Pje, hráče i funkční skupiny.
Existuje několik rad jak tvořit svět, které asi většina už zná. Jak ale tvořit svět tak, aby dával smysl a měl pevné kořeny v základních věcech, které se téměř neřeší? V přednášce projdeme základní pravidla pro tvorbu fantasy světů a nahlédneme na jejich příklady do praxe v podobě nově tvořeného světa Kodar.
Narazíme na spoustu polopravd, omylů a představ, které se šíří mezi nováčky a podle kterých mnozí stále zkouší kreativně psát a vyvíjet dílo přesahující jejich stín. Přednášející vás seznámí s tím, jak mít pevný základ, ale netrávit čas něčím, co se nikdy do hry nepropíše. Dozvíte se odpovědi na otázky: Jak tvořit uvěřitelný svět? Co je to uvěřitelný svět? Existuje něco takového v mantinelech fantasy? Jsou 2 slunce málo nebo moc? Je placatý svět nesmysl a jaká úskalí se s tím pojí? Jaké jsou základní pilíře tvorby světů – od čeho při tvorbě světů začínat a čím končit? A končí se někdy s tvorbou? Na co nikdy při tvorbě nezapomenout? Mají tvorbu světa ovlivnit hráči, nebo je to výlučná doména vypravěče, který v tom „utopí“ desítky a či stovky hodin (nebo jen hodinu před hrou)?
Proč a jak tvořit vlastní svět? Jaké jsou postupy pro budování herního světa, který nabídne hráčům prostor pro objevování a interakci?
Přednáškou vás provedou tři zkušení vypravěči (Dzejkobf, Isengrim, Korálek), vše bude ukázáno na příkladech konkrétního herního světa Lorione. Program volně navazuje na přednášku Worldbuilding I., která ale není k účasti nutná. Proběhneme rekapitulaci základů worldbuildingu a poté se podíváme na pokročilejší softwarové nástroje pro tvorbu světů. Dozvíte se konkrétní příklady a vlastní zkušenosti vám vypravěči předají do větší hloubky.
Přijďte si poslechnout vyprávění Libora Pelcmana, autora fantasy trilogie, jejíž první díl nese název V říši stínů. Libor se s vámi podělí o svou cestu od prvotní myšlenky, zrozené z lásky k fantasy žánru, až po finální podobu románu, na kterém pracoval od roku 2004. Nahlédnete tak do zákulisí tvůrčího psaní a uslyšíte o inspiracích a výzvách, které provázely vznik této epické fantasy ságy.
Ponořte se do temného a pochmurného světa alternativního středověku, kde osudy zbojnické skupiny vedené synem zneuctěného barona protínají snahy krále Luttiga udržet své království. Nečekejte klasickou hrdinskou fantasy – čeká vás příběh o vnitřních traumatech, ztrátách a složitosti lidské povahy, kde hranice mezi dobrem a zlem není jasná.