Nebaví vás sedět na přednášce a jenom poslouchat? Chtěli byste si zkusit všechno na vlastní kůži? Potom jsou workshopy přímo pro vás! V rámci workshopů si budete moci danou problematiku sami vyzkoušet a váš výsledný výtvor si odnést domů na památku nebo pro svoji příští hru. Veškeré workshopy jsou dostupné pouze pro návštěvníky s celofestivalovou vstupenkou.
Fantasy? Horor? Banánové příšery? U nás je možné vše!
Přijďte si vyzkoušet, jak vzniká dobrodružství od nuly. V tomhle interaktivním workshopu společně vytvoříme vlastní dungeon – místnost po místnosti, past po pasti, příšeru po příšeře. Každý účastník bude mít možnost do dungeonu něco přidat – nápad, lokaci, hádanku nebo šílený zvrat. Každý nápad má šanci zazářit, ať už míříte ke klasické fantasy atmosféře nebo do totálního bizáru.
Bude to napínavé, zábavné a hlavně zcela nepředvídatelné. Vhodné pro úplné začátečníky i zkušené vypravěče. Odneste si hotový dungeon – nebo minimálně hromadu inspirace pro ten svůj.
Jako spoluautoři KCD 1 a 2 v přednášce s ukázkami (oběti z řad diváků) předvedeme a popíšeme přístup k tvorbě herní mechniky boje. Srovnáme s jinými přístupy RPG i bojových her a uvedeme do kontextu s šermem v živém provedení.
Program má dvě části - teoretickou (přednášku), na kterou jsou srdečně zváni všichni účastníci Hlídconu, a následně po přestávce také praktickou část (workshop), kde je účast omezena počtem tréninkových zbraní. Workshopová část programu je proto pouze pro předem přihlášené účastníky, ostatní se jí mohou účastnit jako diváci. Přihlašování probíhá zároveň s oneshoty od 15. května.
Co je to Digi Jeskyně?
Jedná se o českou online aplikaci pro digitalizaci stolních RPG her, plně přizpůsobenou pro mobil, tablet i notebook. Umožňuje na jednom místě přehledně a intuitivně spravovat svět, postavy i dobrodružství a vše užitečně propojit do fungujícího celku.
Co nás společně čeká?
Bude skvělé, pokud si na workshop přinesete vlastní notebook, případně flashdisk, kde budete mít např. mapy, obrázky měst, monster, postav či předmětů. Vše pak společně přeneseme do aplikace. Pokud notebook vlastní nemáte, nevadí. Na místě budou dostupné počítače.
Vytvořit živá a zajímavá NPC (nehráčské doprovodné postavy pro dobrodružství) občas není jednoduchý úkol. Co všechno by PJ o svých NPC měl vědět, aby si hráči řekli “tý jo"? Ukážeme vám, jak vytvořit postavy s rozličnými povahovými rysy, s vlastními strachy a motivacemi a také, jak a proč na hráče reagují.
Během workshopu si sami vyzkoušíte vytvořit NPC jak záporáka, tak i klaďase.
Jak motivovat hráče, aby se rádi vraceli do vašeho světa? Řekneme si vše od tvorby hlasů, nebo spíše osobností, přes hraní rolí až po různé moderní technologické pomůcky. Zkrátka věci, které vám pomohou v hráčích vyvolat skutečné emoce, ať už je to radost, smutek nebo čistý děs. Tešte se, že po absolvování této přednášky nastartujete představivost vašich hráčů tak, že při vedení hry ani nebudete muset vymýšlet nový obsah. Pokud to totiž uděláte správně, hráči ho vymyslí za vás.
Čtete nebo koukáte rádi na horory? Bojíte se rádi? Chtěli byste podobný pocit zažít při hraní RPG nebo ho vyvolat u svých hráčů? Pokud je odpověď na jakoukoliv otázku ano, pak je tato přednáška právě pro vás.
Projdeme si krátce teorii hororové atmosféry, jaké pomůcky nám mohou práci usnadnit a úskalí, které vyprávění hororů skýtá.
Chceš hrát Dračí Hlídku online a hledáš, jak na to? Foundry VTT je skvělá volba a my pro něj máme připravený vlastní modul! Ukážeme ti, jak ho nainstalovat, rozjet první hru a co všechno modul umí – včetně novinek, které přibyly za poslední rok. Chybět nebudou ani tipy, triky a malá soutěž. A pozor – hlavní výhrou je licence na Foundry!
Zajímá vás, jak si můžete vytvořit vlastní skladby pro své dračáky? Jak z takové hudby udělat videoklip? Chcete vědět, jak vznikalo album Aldenior LP? Zajímáte se o AI a možnosti, které nabízí v kombinaci s lidskou kreativitou?
O tom všem se budeme spolu bavit!
Povíme si, jaké programy lze k tvorbě použít, jak fungují a co všechno se s nimi dá dělat. Ukážeme si, co všechno obnáší cesta, na které dostanete nápad ze své hlavy, až do finální podoby skladby či hudebního klipu.