Temná historie Větrné tvrze je opředená legendami o jejím dávném pádu a zkáze. Kdysi to bylo mocné trpasličí sídlo, jehož hrdí obyvatelé se ztratili v čase. Nyní jsou však jeho rozpadlé síně domovem hrůzy, stínů a chaosu. V hlubinách tvrze se nachází Velké dveře, za nimiž leží nejen poklad, ale i klíč k odhalení dávného tajemství. Otevírají se však pouze tehdy, když se do nich vloží všech sedm ztracených klíčů.
Hráči jsou nedobrovolně zataženi do této temné hry, v níž jediná cesta ven vede skrze nalezení klíčů a odhalení pravdy ukryté hluboko pod zemí.
Situace, ve které se hráči ocitnou
Dobrodruzi se probouzí ve studených, vlhkých celách hluboko ve Větrné tvrzi. Neví, jak se sem dostali, ale jediné, co slyší, je hlas jejich věznitele – Temného Aerdana. „Vítejte, cizinci. Byli jste vybráni vyšší mocí. Pokud chcete být volní, splňte můj úkol – najděte sedm klíčů od Velkých dveří. Až je získáte, otevřete bránu a odhalíte tajemství tvrze. Nezkoušejte utéct. Cesta ven vede jen skrze mé podmínky.“
Věznitel je propustí z cel, ale jasně naznačí, že pokud se nepokusí splnit svůj úkol, nikdy Větrnou tvrz neopustí.
Hráči se tak vydávají do rozsáhlého, temného podzemního komplexu – do rozpadlých trpasličích síní plných pastí, záhad a nepojmenovaných hrůz. Každý ze sedmi klíčů je skryt v jiné místnosti a je střežen překážkami – iluzemi, smrtícími hádankami, monstry a dávnými kletbami.
Jakmile družina získá všech sedm klíčů a odemkne Velké dveře, zjistí, že před nimi stojí další výzva – bludiště. V jeho středu číhá ohavné monstrum, strážce posledního kusu skládačky – trpasličí sekery, která musí být zasazena do mechanismu dveří. Kromě sekery však hráči potřebují ještě trpasličí štít a meč, které jsou ukryty hluboko v bludišti.
Pouze správným použitím všech tří artefaktů mohou dobrodruzi odemknout poslední bránu. Podle starého nápisu musí:
„Meč a sekeru mého otce do sebe křížem vlož, a pak štít taktéž mého otce na zbraně polož, až vše sedne do sebe, pak na hlavu Ramse třikrát zaklep.“
Jakmile mechanismus správně spustí, otevře se vstup do hrobky trpasličího krále Algrima Zlatonose. Uvnitř naleznou obrovské bohatství, ale mezi poklady je i cosi mnohem cennějšího – ampulka s neznámou tekutinou, zavěšená na starobylém přívěsku vysící na krku Trpasličí mrtvoly Algrima Zlatonose.
Právě v tu chvíli se objeví Temný Aerdan. Se svým temným úsměvem si žádá, aby mu hráči ampulku vydali. „Své poslání jste splnili. A teď mi dejte to, pro co jsem vás poslal.“
Družina stojí před rozhodnutím – vydat ampulku svému vězniteli, nebo se mu postavit?
Jaké tajemství tato malá lahvička skrývá? A co se stane, pokud ji Aerdan získá?
To už záleží jen na hráčích...
Atmosféra příběhu
Dobrodružství je laděno do temné fantasy s prvky hororu a tajemna. Zatuchlé, rozpadlé trpasličí síně dýchají tíživou atmosférou dávno zapomenutých časů, kde ticho občas naruší ozvěny neznámých kroků. Stíny na zdech se zdají příliš živé a v temných chodbách se může ukrývat cokoliv.
Strach pramení nejen z fyzických nebezpečí, ale i z psychologického nátlaku – hráči jsou v pasti, bez možnosti úniku. Každá volba může mít nedozírné následky, a každé setkání může být tím posledním. Při hledání klíčů budou čelit neviděným silám, nestvůrám a duším, které v podzemí zůstaly uvězněné po celá staletí.
Hrobka krále Algrima Zlatonose není jen místem odpočinku, ale i místem poslední zkoušky – nejen fyzické, ale i morální. Komu lze věřit? Co když celé dobrodružství nebylo o pokladu, ale o něčem daleko horším?
Jste připraveni otevřít Velké dveře a odhalit Tajemství Větrné tvrze?
Ahoj, má přezdívka je Connor, hry na hrdiny hraju od 18 let a jsem Ambasadorem Dračí Hlídky. Na RPG mě přivedli kamarádi a zaujalo mě to natolik, že jsem začal snít o tom, jak si vybuduji svůj svět a budu Vypravěčem. Ambasadorem jsem se stal s cílem, abych Dračí Hlídku rozšířil do našeho kraje i jinde, kde hry na hrdiny neznají.
Jako Vypravěč se rád vžívám do rolí postav a monster. Rád kreslím mapy a líbí se mi cosplay. Vytvářím svůj svět, který bych rád jednou vydal. Nováčky rád zaučím – sám se tak totiž učím být lepším Vypravěčem. Bydlím v Novém Městě nad Metují, ale Dračí Hlídku nemám problém hrát i v okolí či online.
A mé oblíbené pravidla: